UNIQLO i MACBA renoven per 5 anys més l'acord de col·laboració

La marca i el museu barceloní continuaran col·laborant per oferir l’entrada gratuïta al museu els dissabtes a la tarda
10 Juliol 2019

La marca japonesa UNIQLO i el Museu d’Art Contemporani de Barcelona, MACBA, renovaran per 5 anys l’acord de col·laboració que permet al museu obrir gratuïtament les seves portes al públic els dissabtes de 16h a 20h. La col·laboració proporciona el lliure accés als visitants tant a les exposicions temporals com a totes les activitats que es duen a terme en aquest horari.

L’acord entre UNIQLO i MACBA, establert ara fa un any, ha suposat un augment significatiu de visitants al museu els dissabtes per la tarda. Concretament, el museu d’art contemporani ha registrat una afluència de públic de 60.000 persones més respecte l’any anterior, el que suposa un augment de més del doble en aquesta franja horària.

Aquests bons resultats han empès la renovació d’aquest acord que s’emmarca en una de les línies prioritàries pel MACBA: afavorir l’accessibilitat del seu programa a unes audiències àmplies i diverses i, especialment, al públic local. Per la seva banda, UNIQLO reforça la connexió amb els veïns de Barcelona facilitant el seu accés a l’art contemporani; una estratègia que la marca fomenta amb altres museus a nivell mundial, com el MoMA de Nova York i la Tate Gallery de Londres.

En aquest sentit, Kohsuke Kobayashi, Director d’Operacions d’UNIQLO Espanya, ha afirmat: “A UNIQLO creiem que l’art és un bé social que ha d’estar a disposició de tothom. Per això, de la mateixa manera en que impulsem la democratització de la roba de qualitat, també participem activament amb les institucions més rellevants de les diferents ciutats on operem per apropar l’art a les persones”.

Per la seva banda, Ferran Barenblit, director del MACBA ha destacat: “la cultura com un bé de primera necessitat. Més enllà de la nostra vocació, la nostra prioritat són els usuaris de proximitat; ells són els veritables ambaixadors del nostre projecte. Volem construir amb ells, per a ells”.